Pytanie
Problem: Jak naprawić błąd 5003 w Zoom – nie można się połączyć?
Witajcie. Potrzebuję Zooma do moich rozmów kwalifikacyjnych i innych rodzinnych spraw, ale otrzymuję ten irytujący komunikat: Zoom, błąd 5003 – nie można się połączyć. Wyskakujące okienko informuje o problemach z połączeniem internetowym i firewallach. Nie mogę korzystać z programu, a naprawdę jest mi potrzebny. Możecie pomóc mi to naprawić?
Rozwiązany problem
Błąd 5003 w Zoom to problem, który pojawia się na ekranie, kiedy zawodzi połączenie. Problem uniemożliwia użytkownikom rozpoczęcie wideorozmowy w programie Zoom, a usługa jest wyłączona. To problem z łącznością z serwerem Zoom, który może zostać wywołany przez problemy z firewallem lub proxy.
Oprogramowanie antywirusowe również może blokować połączenie z Zoom, więc wyłączenie takiego programu może pomóc. Jednak te przypadki są powszechne i bardziej unikalne, więc istnieją różne przyczyny i rozwiązania dla tego problemu. Ten błąd znajduje się na liście częstych błędów Zooma, ponieważ użytkownicy spotykają się z nim dość często.
Większość przypadków pokazuje, że błąd 5003 w Zoom – nie można się połączyć, jest związany z wewnętrznymi problemami z serwerem, kiedy usługi internetowe Zoom nie uruchamiają się poprawnie lub status serwera przekracza limit czasu. Ustawienia sieciowe, połączenia proxy VPN również mogą powodować ten problem. Wszystko zależy od urządzenia i przypadku.
Zamknięcie i ponowne uruchomienie programu może być pierwszą wskazówką dla tego problemu, ale większość osób już tego próbowała i nie rozwiązuje to głównej przyczyny błędu. Inną popularną sugestią jest ponowne uruchomienie urządzenia, wyłączenie narzędzi anty-malware i narzędzi bezpieczeństwa. Jednak może to być jedynie tymczasowe rozwiązanie. Użytkownicy urządzeń z iOS, telefonów z Androidem, komputerów z systemem Windows i innych urządzeń otrzymują błąd Zoom z kodem 5003 – nie można się połączyć, więc rozwiązania się różnią i nie każde rozwiązanie zadziała dla wszystkich systemów.
Jeśli chodzi o szybkie rozwiązanie i pomocną wskazówkę, to możesz przeprowadzić skan, wykorzystując takie narzędzie jak RestoroMac Washing Machine X9, ponieważ ten program może znaleźć i naprawić wszelkie pozostałości po wirusach , przywrócić uszkodzone pliki, a nawet pomóc w bardziej dogłębnych problemach z systemem lub z aktualizacjami systemu operacyjnego, które mogą zakłócać rozwiązania dla tego problemu.
Podstawowe rozwiązania – sprawdzenie innych programów i wymuszenie zamknięcia usług, wejście w Menedżera zadań, by zakończyć procesy Zoom lub sprawdzenie podejrzanych plików w tle – mogą pomóc naprawić błąd 5003 w Zoom – nie można się połączyć. Ale najlepsze rozwiązania dla różnych przypadków tego problemu są wymienione poniżej. Postępuj zgodnie z przewodnikiem.
1. Uruchom ponownie aplikację
- Kliknij prawym przyciskiem myszy pasek zadań i wybierz Menedżer zadań.
- Na karcie Procesy idź do procesów systemu Windows i sprawdź, czy aplikacja Zoom nadal działa.
- Jeśli nadal działa, kliknij prawym przyciskiem myszy aplikację Zoom Meetings i wybierz Zakończ zadanie.
na Mac
- Kliknij przycisk Szukaj w prawym górnym rogu ekranu.
- Wpisz Monitor aktywności i wciśnij Enter, by go otworzyć.
- Zlokalizuj aplikację Zoom.
- Na koniec kliknij aplikację Zoom i naciśnij przycisk Zatrzymaj na pasku menu.
- Możesz wybrać z opcji Zakończ lub Wymuś zakończenie.
2. Sprawdź serwery Zoom
Aby zweryfikować czy wszystkie problemy są po twojej stronie, odwiedź https://status.zoom.us/. Status serwerów jest wyświetlony. Upewnij się, że wszystkie serwery działają.
3. Zresetuj ustawienia karty sieciowej
- Wciśnij na klawiaturze przyciski Windows + R, by otworzyć narzędzie Uruchamianie.
- Wpisz cmd bez cudzysłowów i wciśnij na klawiaturze Enter.
- Wklej następujące polecenie i wciśnij Enter, by je wykonać:
ipconfig /flushdns - Po zakończeniu działania pierwszego polecenia wklej następne i ponownie wciśnij Enter: netsh winsock reset
- Zamknij Wiersz polecenia i uruchom ponownie swoje urządzenie.
- Spróbuj połączyć się ze spotkaniem Zoom po ponownym uruchomieniu urządzenia.
4. Zmień serwer DNS na inny
- Wciśnij na klawiaturze przyciski Windows + R.
- Wpisz control i wciśnij Enter.
- Kliknij Sieć i Internet.
- Wybierz Centrum sieci i udostępniania.
- W menu po lewej stronie kliknij Zmień ustawienia adaptera.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy połączenie, którego obecnie używasz i wybierz Właściwości.
- Przewiń w dół i kliknij Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4).
- Kliknij przycisk Właściwości.
- Wybierz opcję Użyj następujących adresów serwerów DNS.
- Wpisz 1.1.1.1 w pierwszym rzędzie, a następnie 1.0.0.1 w drugim rzędzie.
- Kliknij OK, by zastosować zmiany.
- Spróbuj użyć Zoom i zobacz, czy błąd został naprawiony.
5. Sprawdź ustawienia firewalla
- Kliknij ikonę Windows i wyszukaj Bezpieczeństwo Windows Security lub Firewall Windows Defender.
- Znajdź Zaporę sieciową i ochronę sieci.
- Wybierz w opcji Zezwalaj aplikacji przejście przez zaporę.
- Wybierz Zmień ustawienia i znajdź na liście aplikację Zoom Video Conference.
- Zaznacz okienko obok Publiczny i Prywatny, a następnie wciśnij OK, by potwierdzić.
6. Wyłącz serwery proxy
- Na swoim komputerze wciśnij klawisze Windows + I, by otworzyć Ustawienia systemu Windows.
- Następnie kliknij Sieć i Internet.
- W Ustawieniach sieci kliknij Proxy w menu bocznym.
- Na koniec upewnij się, że opcja Używaj serwera proxy jest wyłączona.
7. Ponownie zainstaluj sterowniki sieciowe
- Na komputerze wciśnij klawisze Windows + S i wyszukaj Menedżera urządzeń.
- Następnie kliknij Otwórz.
- W Menedżerze urządzeń kliknij Karty sieciowe, by rozwinąć sekcję.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy swoją aktualną kartę sieciową i wybierz Odinstaluj urządzenie.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, by kontynuować.
- Uruchom ponownie i spróbuj użyć Zoom.
8. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów
- Na klawiaturze wciśnij klawisze Windows + I, by otworzyć Ustawienia systemu Windows.
- W Ustawieniach systemu Windows kliknij Aktualizacja i zabezpieczenia.
- Następnie kliknij Rozwiązywanie problemów.
- Kliknij Połączenia sieciowe.
- Na koniec kliknij Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, które pokażą ci, jak korzystać z narzędzia.
- Jeśli narzędzie do rozwiązywania problemów zasugerowało możliwe rozwiązanie dla twojego problemu z siecią, po prostu kliknij przycisk Zastosuj to rozwiązanie, by wprowadzić zmiany w systemie.
- Kiedy to zrobisz, sprawdź, czy błąd w dalszym ciągu występuje.
Napraw automatycznie wszystkie problemy
Zespół wyleczpc.pl robi wszystko, by pomóc swoim użytkownikom rozwiązywać problemy z ich komputerami. Jeśli nie chcesz korzystać z ręcznych metod eliminacji problemów, skorzystaj z automatycznego oprogramowani. Wszystkie poniższe aplikacje zostały przetestowane i są polecane przez naszych fachowców. Lista tych narzędzi znajsuje się poniżej:
Zapobiegaj śledzeniu cię przez strony internetowe, dostawcę usług internetowych i inne podmioty
Aby pozostać całkowicie anonimowym i zapobiec śledzeniu cię przez dostawcę usług internetowych i rząd, powinieneś skorzystać z Private Internet Access VPN. Pozwoli ci to łączyć się z Internetem zachowując całkowitą anonimowość poprzez szyfrowanie wszystkich informacji oraz zapobiegać śledzeniu, reklamom i złośliwej zawartości. Co najważniejsze, powstrzymasz nielegalne działania inwigilacyjne, które NSA i inne instytucje rządowe prowadzą za twoimi plecami.
Szybko odzyskaj utracone pliki
Nieprzewidziane okoliczności mogą nastąpić w dowolnym momencie podczas korzystania z komputera: może się on wyłączyć z powodu przerwy w zasilaniu, może pojawić się BSOD lub komputer może zostać ponownie uruchomiony przez losowe aktualizacje systemu Windows, kiedy na kilka minut od niego odejdziesz. W efekcie możesz utracić swoje szkolne zadania, ważne dokumenty i inne dane. Aby odzyskać utracone pliki, możesz użyć Data Recovery Pro – ten program przeszukuje kopie plików, które są wciąż dostępne na twoim dysku twardym i szybko je odzyskuje.