Google mówi nie reklamom kryptowaluty

Google banuje reklamy kryptowalut od czerwca; Wartość Bitcoina już spadła

W tym tygodniu Google ogłosiło zakaz reklam związanych z kryptowalutami obowiązujący od czerwca. Oznacza to, że nie będziemy mogli już dłużej oglądać (lub tworzyć) reklam Bitcoinów (bądź innych kryptowalut) na największej wyszukiwarce na świecie oraz innych platformach będących w posiadaniu Google.

Według bloga Google, firma zdecydowała się na „konfrontację z zagrożeniami” i zaczęła banować reklamy powiązane z „nieregulowanymi bądź spekulacyjnymi produktami finansowymi” z powodu rosnącego zainteresowania kryptowalutą, co także poskutkowało rosnącą liczbą oszustw i ataków phishingowych poprzez reklamy Google:

“We updated several policies to address ads in unregulated or speculative financial products like binary options, cryptocurrency, foreign exchange markets and contracts for difference (or CFDs).”
[Source: Scott Spencer, Director of Sustainable Ads at Google]

Kryptowaluty są nową, zbierającą popularność niszą wśród cyberprzestępców. Wirtualna waluta nie jest regulowana, przez o nikt nie może namierzyć ani złapać oszustów. Przez to, handel kryptowalutą pozwala oszustom na bezkarne wzbogacanie się.

Bitcoin, Monero i wiele innych kryptowalut nie jest używanych tylko przez przestępców. Ban Google wpływa również na rzeczywistych inwestorów. Nowe zasady nie zostały jeszcze wprowadzone, a już doprowadziły do spadku cen Bitcoina. Dzień po ogłoszeniu informacji przez Google, ceny Bitcoina spadły poniżej 8000 dolarów.

Google podąża za decyzją Facebooka ze stycznia

Google nie jest pierwszą i jedyną firmą która zaczęła walkę z kryptowalutowymi oszustwami. Facebook ogłosił nową politykę reklam, w której nie ma już miejsca na reklamy kryptowalut w styczniu. Nowa polityka Facebooka według Roba Leatherna (Dyrektora Zarządzania Produktem) zabrania reklam promujących produkty i usługi regularnie powiązane ze zwodniczymi praktykami takimi, jak opcje binarne, oferowanie waluty bądź kryptowaluta:

<…> prohibits ads that promote financial products and services that are frequently associated with misleading or deceptive promotional practices, such as binary options, initial coin offerings and cryptocurrency.

Według wiadomości Leatherna, firma nie toleruje zwodniczych reklam promujących kryptowaluty i podobne informacje. Z tego powodu zdecydowała się na zablokowanie reklam związanych z cyfrowymi dobrami finansowymi nie tylko na Facebooku, lecz także na innych platformach – Audience Network oraz Instagramie.

Reddit zbanował reklamy kryptowaluty już w 2016 roku

Facebook i Google wyglądają na pionierów w kwestii zakazywania reklam kryptowalut – Reddit jednak był już o wiele przed nimi. Według Motherboard, platforma ta zaktualizowała swoją politykę prywatności i zablokowała reklamy kryptowaluty już w 2016 roku. Nie zrobili jednak o to szumu oraz nie opublikowali tej wiadomości oficjalnie w prasie.

Użytkownicy Reddita wciąż mogą jednak zobaczyć zewnętrzne reklamy dotyczące kryptowalut – regulacje związane z reklamami dotyczą tylko i wyłącznie wewnętrznej platformy reklamowej. Od czerwca jednak – w momencie, gdy Google także zablokuje te reklamy – może to się zmienić.

O autorze
Lucia Danes
Lucia Danes - Badacz ds. bezpieczeństwa

Lucia Danes jest edytorem newsów na WyleczPC. Jest zawsze w ruchu, gdyż

Skontaktuj się z autorem
O firmie Esolutions

Przeczytaj także w innych językach